Siste besøkte

Kjøps- & leveringsbetingelser

Før du handler

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for salg fra rmnorge.no. Kjøpsbetingelsene, sammen med bestillingen og ordrebekreftelsen, utgjør til sammen avtalen med oss. Merk deg at vi foreløpig kun leverer til adresser i Norge.

Priser

Alle priser er oppgitt i NOK og inneholder merverdiavgift pålydende 25%. Ingen andre avgifter enn de som står i varelisten når du gjennomfører kjøpet ditt kommer i tillegg.

Kortbetaling

Velger du å betale med kort er det ingen ekstra avgift enn fraktkostnaden på kr 139,-.

Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår betalingspartner Payex for å garantere rask og sikker betaling.

Slik gjør du for å betale med kort:

  • Når du har lagt produktene du vil handle i handlekurven, går du videre til kassen. Fyll i dine personlige opplysninger.
  • Trykk på "Til betaling". Du blir da sendt videre til PayEx sine sider hvor du kan fylle inn din kredittkort-informasjon trygt og enkelt.
  • Pengene reserveres på din konto. (Når pengene er reservert betyr det at de ikke er tilgjengelig for deg men heller ikke overført til Tommys Hage og Anlegg AS).  

Rivièra Maison lagrer aldri informasjon om kortet ditt. All informasjon sendes kryptert via sikre servere (SSL/HTTPS).

Hente varene i butikk

Du kan bestille varer i nettbutikken å hente de i vår butikk i Sandvika. Dette er selvfølgelig fraktfritt. Bestill på vanlig måte og kryss av for "hente i butikk". Du vil bli kontaktet så snart varen er klar til henting.

Ved henting i butikk må du kunne fremvise ordrebekreftelsen du fikk på mail da varene ble bestillt.

Fraktkostnad

For småvarer: Fraktavgift på hver bestilling, uansett betalingsmåte, er kr 139.
For møbler: Frakt beregnes av størrelse og vekt. Ved bestilling av møbler i større kvantum kan fraktpris beregnes for lavt. Du vil i disse tilfellene bli kontaktet av oss så fort vi har mottatt ordren din.

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen din. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Skulle det være noe du lurer på, kontakt vår kundeservice snarest. Ta gjerne vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice. Kontakter du kundeservice er det bra å ha kundenummer eller ordrenummer som referanse.

Om du vil endre eller avbestille en bestilling kan du kontakte kundeservice umiddelbart. Det vil i mange tilfeller ikke være mulig å annullere eller endre en bestilling da bestillingene blir sendt til pakking forholdsvis raskt.

Leveranser

De fleste produkter som vises på rmnorge.no finnes på lager for omgående levering. Vi reserverer oss for at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå. Av og til kan det hende at en vare du bestiller blir utsolgt før systemet vårt kan oppdatere dette. Dette hender som regel når flere bestiller samme vare samtidig.

Møbler er ofte ikke lagervare, og man må derfor påregne noe leveringstid. Estimert leveringstid finner du sammen med varebeskrivelsen.

Når en pakke sendes fra oss får kunden automatisk tilsendt en leveransebekreftelse på e-post. Mottar du ikke dette innen 48 timer etter at du har mottatt ordrebekreftelsen kontakter du kundeservice.

Leveransetid

Normal leveransetid fra rmnorge.no er 3-6 virkedager. Visse produkter kan under høysesongen, eller ved høy belastning, ha noe lengre leveransetid. Dette får du beskjed om på e-post. Alle bestillinger som blir gjort før klokken 13.00 på hverdager pakkes og sendes samme dag.

Bestiller du med postoppkrav sendes pakken til leveransested/nærmeste postkontor, og de sender en hentemelding som du tar med deg når du skal hente pakken din. Andre bestillinger sendes rett til leveranseadressen du har oppgitt, om det ikke er større pakker som må hentes på postkontoret.

Om pakken ikke hentes innen 14 dager fra du fikk hentemeldingen kommer du til å debiteres med en avgift på 349,- kr for at du ikke hentet pakken. Det motsvarer de utgiftene vi betaler for å sende pakken og motta den i retur. Har vi hatt ekstra kostnader grunnet størrelsen på pakken vil gebyret kunne økes.

Angrefrist/ Retur

Vi ønsker kun fornøyde kunder! Skulle du komme til å angre på kjøpet eller ønsker du å bytte til andre varer, kan du returnere varen(e) innen 14 dager. Du trenger ikke å begrunne returårsaken. Vi ber deg kun om fylle ut returskjema som er vedlagt din pakke.

Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må ikke tas av, og sendes i retur i sin originale emballasje.

Angrerett kan ikke benyttes hvis:

  • Varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukers side.
  • Ved brudd på forsegling der varer er forseglet.
  • Varenes verdi inkl. frakt og omkostninger er under 300,- kr.
  • Møbler er spesialbestilling, og angrerett gjelder ikke her. Kjøpet er da bindende.
  • Varen er tilbudsvare, metervare, tapetrull eller møbel bestilt spesielt til forbruker

Vær oppmerksom på at returomkostninger må dekkes av deg. Så snart vi har mottatt pakken, utbetaler vi beløpet for varen. Vi tar ikke i mot oppkravspakker.

Vi kontrollerer alle varer vi sender til deg for feil og mangler. Dersom det har oppstått skader på varene under transport eller at du oppdager feil etter at varen er tatt i bruk, ber vi deg ta kontakt med oss for å enes om en løsning. Om varen blir skadet eller blir borte ved retur til rmnorge.no er det kunden som er betalingsansvarlig.

Uavhentet pakker

Uavhentede pakker trekkes kr. 139,- i returporto (i tillegg til original fraktpris) før vi refunderer resterende ordrebeløp. Om du ønsker at pakken din sendes på nytt ta kontakt med kundeservice så raskt som mulig. (Tlf. 67 54 04 84 )

Skade på pakke

Rivièra Maison sender alle sine pakker med Posten og Bring. Vi ber deg om å kontrollere mottatt postpakke for ytre skader på emballasje ved utlevering. Oppdager du skade på pakken må du straks informere postekspeditør før pakken åpnes for grundig kontroll av varene. Ved skade vil postekspeditør hjelpe deg med utfylling av reklamasjonsskjema. Ta deretter kontakt med vår kundeservice for avtale om ny forsendelse.

Oppdages skade på produktene ved senere åpning av pakken, og dette skyldes skade under transport, må postkontoret kontaktes og varen med original emballasje medbringes for kontroll hos postkontoret. Deretter må det fylles ut skadeskjema som du får hos Posten. Vi ønsker at du tar bilde av varen og sender oss dette på epost post@rmsandvika.no med opplysning om ordrenummer vedlagt. Vi ordner da opp med Posten og sender deg en ny vare uten kostnad for deg. Dette betinger at du gjør dette "innen rimelig tid", og i dette tilfellet innen 5 dager fra du har hentet pakken.

OBS!

Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved hvert produkt vil du finne mål/størrelse. Vi oppfordrer deg til å deg å sjekke mål på produktene da det noen ganger kan være vanskelig å oppfatte størrelsen kun ved å se på bilde.

Rivièra Teamet takker for handelen!

Tommys Hage og Anlegg AS: org. nr 985 272 913